Sådan gør du motion til en større del af din hverdag

Har du et ønske om at bevæge dig mere, ligesom så mange andre har? Det er nemt nok at finde lysten til at bevæge sig mere, men det er straks værre med motivation for mange. Hvis du har svært ved at finde motivation eller har svært ved at finde ud af, hvordan du skal komme godt i gang, kan du få nogle tips her.

Hop på cyklen så snart du kan

Hvis du har en bil, kender du garanteret det med, at du hurtigt kommer til at tage den alle vegne, selvom du måske ikke skal så langt. Det bliver nemt til en dårlig vane, fordi det er den hurtige løsning. I stedet kan du investere i en cykel og vælge den, så snart du har muligheden. Jo mere du kommer i træning desto længere kan du begynde at cykle. Hvis du cykler på arbejde, kan det godt være, at det er hårdt, men du vil få en rigtig god følelse i kroppen. Du kan finde et bredt udvalg af cykler her.

Dyrk motion med din veninde

Når du har svært ved at finde motivationen til noget, er det altid lettere, hvis du gør det sammen med en anden. Hvis du har en veninde, der har samme ønske om mere bevægelse som dig, kan I begynde at motionere sammen. Når du laver aftaler med din veninde om at skulle motionere, er du også langt mindre tilbøjelig til at droppe det, som hvis du gjorde det alene.

Gå 10.000 skridt hver dag

Du har måske hørt før, at det er godt at gå 10.000 skridt om dagen. Hvis du vil bevæge dig mere til hverdag, kan du gøre det til et mål at nå op på de 10.000 skridt dagligt. Det er en stor motivationsfaktor, at du har et bestemt antal, du skal nå.