Sådan kan du komme din stress til livs

Vi lever i en verden, hvor der desværre er ved at kunne ses en tendens til stress hos en voksende andel af befolkningen. Der kan ikke nødvendigvis kortlægges en enkelt grund til stress, da det kan være en kombination af mange faktorer. Det kan være for hårdt slæb på arbejdet, høje forventninger til dig selv eller bare generel travlhed i hverdagen. Stress er noget, der både rammer dig mentalt og fysisk, og derfor er det også noget, du skal have arbejdet med hurtigst muligt.

Overvej stresscoaching

Selvom det godt kan virke til, at der ikke er noget lys for enden af tunnelen, når du er stresset, er dette altså ikke tilfældet. Der er rigtig mange dygtige mennesker, der står klar til at hjælpe dig, og som har stor erfaring med mennesker, der har det ligesom dig.

Stresscoaching er en form for coaching, der som navnet antyder, er specialiseret i at bearbejde stress. Du kan se, om der er muligheder i dit lokalområde, f.eks. stresscoaching Vejle, eller du kan få mere information her.

Giv dig selv ro, når du kommer hjem fra arbejde

Hvis aktivitetsniveauet fortsætter med at være højt, hver dag når du kommer hjem fra arbejde, er det heller ikke noget, der gør noget godt for din stressfornemmelse. Noget af det bedste du kan gøre, i hvert fald bare en gang imellem, er at slappe helt af. Kom helt ned i gear i dit eget selskab.

Undersøg mulighederne for timenedsættelse

Hvis du ved, at det er arbejdet, der er roden til din stress, og du står i en situation, hvor det er muligt, kan det måske være løsningen at bede om en nedsætning af dit timeantal. Det vil sikre, at du har lidt flere rolige timer om dagen, og måske har lidt mindre at skulle nå at se til.