Sådan kommer du godt på vej til et rygestop

Det er lettere sagt end gjort, hvis du gerne vil stoppe med at ryge. Dog findes der en masse gode tips, hvis du gerne vil have et skub til at komme godt på vej til et rygestop. Hvis du kombinerer nogle af disse tips med noget gåpåmod og viljestyrke, vil du være rigtig godt på vej.

Sæt en dato for dit rygestop

Det er rigtig nemt at udskyde et rygestop. Hvis du sætter en bestemt dato for det, vil du kunne gå og forberede dig på det. Hvis du har et mål og en bestemt dato, vil du også blive mere motiveret til at gennemføre det.

Mind dig selv om hvorfor du gerne vil stoppe

Det er en god idé jævnligt at huske dig selv på, hvorfor du gerne vil stoppe med at ryge. Det er let at falde tilbage, så når du får lysten, må du minde dig selv om, hvorfor det er en dårlig idé. Det kan være, at du gerne vil passe på dit helbred, eller at du gerne vil spare nogle penge.

Skift til en e-cigaret

Hvis du har svært ved at stoppe fra den ene dag til den anden, kan du med fordel begynde at bruge en e-cigaret i stedet. Den vil nemlig give dig samme fornemmelse af at ryge, men det er både en billigere løsning, det lugter mindre og det er mindre sundhedsskadeligt. Derfor kan det virke som en god overgang fra cigaretter til et rygestop. På smoke-it.dk kan du underøsge mulighederne nærmere.

Hold dine abstinenser nede

Hvis du har besluttet, at du vil lave et totalt rygestop, hvor du stopper fra den ene dag til den anden, kan det hjælpe at bruge nogle nikotinprodukter, der kan hjælpe til at fjerne dine abstinenser. Der findes f.eks. tyggegummi, plastre, tandpasta o.lign., der kan hjælpe på dette.